به گزارش باي رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهي و بک لينک و به نقل از ژورنال موتور جستجو  گوگل ویدیویی منتشر کرد که در آن سه نکته برای استفاده از کنسول جستجو برای شناسایی مشکلات فنی که ممکن است باعث مشکلات فهرست‌سازی یا رتبه‌بندی شوند، ارائه کرد.

سه نکته برای عیب یابی مسائل فنی

سه نکته گوگل برای عیب یابی مشکلات فنی عبارتند از:

 

  • بررسی کنید که آیا صفحه ایندکس شده یا قابل نمایه سازی است
  • بررسی کنید که آیا صفحه تکراری است یا صفحه دیگری متعارف است
  • HTML ارائه شده را برای مسائل مربوط به کد مرور کنید

 

1. آیا URL قابل نمایه سازی است؟

یک مشکل رایج که به راحتی قابل چشم پوشی است اما بررسی آن مهم است این است که آیا URL قابل نمایه سازی است یا خیر.

 

ابزار بازرسی URL کنسول جستجوی گوگل برای عیب یابی عالی است که آیا گوگل صفحه ای را فهرست کرده است یا نه. این ابزار به شما می گوید که آیا صفحه ای ایندکس شده است یا خیر و آیا ایندکس پذیر است یا خیر. اگر ایندکس‌پذیر نباشد، پیشنهادی برای اینکه چرا ممکن است گوگل در فهرست کردن آن مشکل داشته باشد، ارائه می‌دهد.

 

نقطه داده دیگری که URL ارائه می دهد آخرین تاریخ خزیدن است که ایده ای از میزان علاقه مندی گوگل به صفحه را ارائه می دهد.

 

گفتنی است، اگر صفحه تمایل به تغییر اغلب ندارد، ممکن است Googlebot تصمیم بگیرد کمتر آن را بخزد. معامله خوبی نیست. صرفاً از نظر صرفه جویی در منابع در گوگل و وب سرور مورد نظر منطقی است.

 

در نهایت، ابزار بازرسی URL می تواند برای درخواست خزیدن استفاده شود.

 

2. بررسی کنید که آیا نادیده گرفته شده است زیرا تکراری است و صفحه دیگر در حال ایندکس شدن است

گوگل در مرحله بعد توصیه می کند بررسی کنید که آیا یک صفحه تکراری است یا اینکه آیا صفحه دیگری متعارف است.

این ویدیو نشان می‌دهد که اگر صفحه دیگری به‌عنوان متعارف انتخاب شود، به‌طور کلی خوب است.

 

توضیح می دهد:

 

«نکته بعدی که باید بعد از خزیدن بررسی شود این است که آیا به عنوان تکراری نادیده گرفته شده است و URL متعارف در اکثر مواقع روی دیگری قرار دارد، این مشکل است.

 

حتی اگر ممکن است این URL متعارف مورد انتظار شما نباشد، محتوا ایندکس می شود و می تواند در نتایج جستجو نشان داده شود، بنابراین به طور کلی خوب است.

 

نکته پاداش: Google نسبت به استفاده از اپراتور کش یا سایت:جستجو برای هر نوع اهداف تشخیصی هشدار داده است. به عنوان مثال، یک صفحه می تواند ایندکس شود اما در سایت:جستجو نشان داده نشود.

 

اپراتور جستجوی سایت، درست مانند سایر اپراتورهای سایت، به طور کامل از فهرست جستجو جدا شده است. این همیشه وجود داشته است، حتی زمانی که یک اپراتور جستجوی سایت برای نشان دادن بک لینک ها وجود داشت.

 

گوگل توصیه می کند:

 

از حافظه پنهان یا اپراتورها و ویژگی‌های جستجوی سایت استفاده نکنید، زیرا آنها برای اهداف اشکال‌زدایی نیستند و ممکن است هنگام تلاش برای استفاده از آن در اشکال‌زدایی، نتایج گمراه‌کننده‌ای به شما بدهند.

 

3. Rendered HTML را برای ناهنجاری ها بررسی کنید

نکته آخر بسیار خوب است. گوگل توصیه می کند که بررسی HTML از طریق کد منبع مشابه بررسی HTML ارائه شده نیست.

Rendered به معنای HTML است که برای مرورگر یا Googlebot برای تولید صفحه وب ایجاد می شود.

 

اگر می‌خواهید بفهمید که آیا مشکلی در HTML وجود دارد یا خیر، مفید است که HTML رندر شده را بررسی کنید زیرا به شما نشان می‌دهد که مرورگر و ربات Google واقعاً در سطح کد چه می‌بینند.

 

تفاوت بین کد منبع HTML و HTML رندر شده در این است که نوع رندر شده به شما نشان می دهد که HTML بعد از اجرای همه جاوا اسکریپت چگونه به نظر می رسد.

 

بنابراین، اگر مشکلی در رابطه با جاوا اسکریپت یا چیز دیگری وجود داشته باشد، به احتمال زیاد با بررسی HTML رندر شده به آن پی خواهید برد.

 

گوگل توصیه می کند:

 

«… HTML رندر شده و پاسخ HTTP را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که انتظارش را ندارید.

 

به عنوان مثال، یک پیام خطای سرگردان یا محتوایی که به دلیل برخی مشکلات فنی روی سرور یا کد برنامه شما وجود ندارد.”

 

سه نکته برای اشکال زدایی مسائل فنی

بسیاری از مسائل فنی وجود دارد که می‌تواند مانع فهرست‌سازی و رتبه‌بندی شود و حتی راه‌های بیشتری برای شناسایی و رفع آن مشکلات ایجاد کند.

 

خوشبختانه گوگل اشکال زدایی مشکلات فنی را با ابزارهای ارائه شده توسط Search Console و Chrome DevTools آسان می کند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید