ارائه ۹۵ درصدی خدمات غیر حضوری در بانک ها برای مقابله با کرونا
ایسنا/گیلان دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد از خدمات بانکی به صورت غیر حضوری قابل انجام است، افزود: مردم می توانند آموزش لازم برای استفاده از خدمات غیر حضوری را از همکاران شبکه بانکی دریافت کنند تا خطر کرونا را کمتر کنیم.
سید رسول میرخلفی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه، اظهار کرد: شعب بانک ها از جمله مراکزی هستند که به واسطه آسیب پذیر بودن نگرانی های زیادی درباره انتقال کرونا از این طریق وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد از خدمات بانکی به صورت غیر حضوری قابل انجام است، افزود: دستگاه های خوددریافت و خودگردان میتوانند علاوه بر پرداخت وجه، عملیات دریافت وجه و صدور کارت را نیز انجام دهند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان، با اشاره به فعالیت کارتخوان ها و پوزها در شبکه بانکی استان، تصریح کرد: با تاکید بانک مرکزی مبنی بر فرهنگ سازی جهت استفاده کمتر از پول نقد، امروزه بانک ها خدمات متنوعی را در حوزه بانکداری الکترونیک ارائه میدهند. به عنوان مثال خدمت نشان پرداخت که با نصب آن بر روی گوشی های هوشمند دیگر نیازی برای به همراه داشتن کارت عابر وجود نداشته و تمامی پرداختها را میتوان از طریق اسکن کد «QR» فروشنده انجام داد.
میرخلفی، امکان امضای دیجیتال، دریافت سفته، افتتاح حساب، پرداخت برخی از تسهیلات بانکی، گواهی تمکن مالی، مشاهده صورتحساب ریالی و ارزی و… را از جمله خدمات غیر حضوری بانک ها دانست و بیان کرد: امکان کارت به کارت و انتقال وجوه نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه تمام همکاران در شبکه بانکی استان حاضر هستند به عنوان راهنما در خدمت مردم باشند، گفت: مردم می توانند آموزش لازم برای استفاده از خدمات غیر حضوری را از همکاران شبکه بانکی دریافت کرده تا خطر کرونا را کمتر کنیم.
دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان، از مردم خواست در روزهای شیوع کرونا کمتر به شعب بانک مراجعه کنند و یادآور شد: امروزه عابربانک ها،cash-less ها، خوددریافت ها و همراه بانک ها کلیه عملیات بانکی و خدمات الکترونیکی را انجام می دهند.
منبع:ایسنا