برخورداری بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ایلامی از خدمات مراکز مشاوره بهزیستی

ایسنا/ایلام معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام از برخورداری بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ایلامی از خدمات مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد.

«فروزان افسرده» در بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام از مرکز مشاوره، اظهار کرد: ۱۱ هزار

و ۵۵۴ نفر از مردم این استان در سال جاری تاکنون از خدمات مراکز مشاوره این اداره کل برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 6106 نفر  از طریق مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و مابقی نیز به صورت حضوری به مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون ۳۶ مرکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی در استان فعال است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان ایلام ادامه داد: مشکلات مالی، استرس، تربیت فرزند، افسردگی و مشکلات خانواده عمده ترین علت مراجعان  به مراکز مشاوره این اداره کل است.

افسرده تصریح کرد: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهترین راه برای برقراری ارتباط افرادی که به مراکز مشاوره دسترسی حضوری ندارند است و  عموم مردم از هر نقطه استان می‌توانند با این شماره  از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

افسرده مدت زمان ارائه مشاوره به هر فرد از طریق خط مشاوره ۱۴۸۰ را  ۳۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: مشاوران این مرکز از ساعت ۸صبح تا ۲۴ در سه شیفت کاری و در ایام تعطیل نیز آماده پاسخگویی به عموم مردم هستند.

وی خدمات مراکز مشاوره بهزیستی را شامل مشاوره های تحصیلی، ازدواج، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزند، افسردگی و اضطراب عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید