Midnight Walk یک بازی ترسناک روایت محور است که توسط Moonhood ساخته شده است. استودیوی سوئد چند سال پیش توسط Creatives Behind Lost in Random و Fe تأسیس شد و پس از بازی در عنوان اولین خود ، می توانم با اطمینان بگویم تأکید بر دید خلاق روشن است.

من از همین مقایسه در پیش نمایش خود استفاده کردم ، اما همچنان مناسب است. زیبایی شناسی نیمه شب پیاده روی یادآور کابوس قبل از کریسمس است. Moonhood چندین موجود ، شخصیت ها و همه چیز را در بین خاک رس ساخته شد و سپس این خلاقیت ها را در بازی اسکن کرد. نتیجه ، سواره نظام دشمنان بسیار وحشتناک است که به طور نامنظم حرکت می کنند ، یک وحشت خاک رس در حال حرکت است.

روایت به همان اندازه جذاب است. شما به عنوان سوخته بازی می کنید ، یک چهره مسیحی که قصد دارد آتش را به کارگاه بازگرداند. شما توسط Potboy ، موجودی کم رنگ که به دستور شما همه چیز را خنثی می کند ، کمک می کنید. پیاده روی نیمه شب ناشناس مسیری از طریق کار است و به عنوان نوعی استراحت بین وحشت های مربوطه هر فصل جدید عمل می کند. اوه ، و شما یک خانه پیاده روی به نام Housy دارید ، این سرگرم کننده نیست؟

پایین پیاده روی نیمه شب

نیمه شب پیاده روی پوتوی خواب 1

هدف ظاهری پیاده روی نیمه شب رسیدن به کوه ماه است. این سفر به فصل ها از هم جدا می شود و هرکدام باند را از مسیر مورد ضرب و شتم خارج می کنند ، به طور معمول به این دلیل که برای ادامه پیشرفت باید انسداد را پاک کنند. تسکینی که احساس کردم بعد از فرار از یک فصل پر از موجودات فریبنده و ترس وجودی ، در پیاده روی نیمه شب برگشتم و ترس وجودی بی نظیر بود. این یک لمس کاملاً مرتب از Moonhood است و یک “منطقه امن” ایجاد می کند که به عنوان یک محاصره بین دوره های مخفی کردن ستون فقرات عمل می کند.

صحبت از ، Stealth وسیله اصلی پیشرفت در نیمه شب پیاده روی است. شما نمی توانید با هیچ یک از موجوداتی که با آنها روبرو هستید “بجنگید” و نزدیک شدن به آنها معمولاً منجر به سوزاندن آن می شود. با این حال ، بر خلاف بازی هایی مانند Alien: Isolation ، شما همیشه با مخفی کردن در کمد یا برخی از گره های دیگر و لنگه ، امنیت پیدا خواهید کرد. موجودات شما را بیرون نمی کشند و اگر می بینند مانند یک زنومورف خاص در حال رفتن هستید ، شما را بیرون نمی کشند.

جالب اینجاست که بخش های مخفی و پازل لزوماً برجسته نیستند. گفتن عجیب است زیرا اینها بخش عمده ای از حلقه های اصلی بازی را تشکیل می دهند ، اما واقعاً ، فهمیدم که آنها فقط موانعی هستند که برای پیشبرد روایت باید بر آنها غلبه کنم.

مکانیک بسیار کمی وجود دارد: آتش سوزی ، مخفی کردن ، بستن چشمان و دویدن. مطمئناً موفق می شود احساس بی قدرت کنید ، و داشتن یک جانور eldritch با عجله ، ضربان قلب را افزایش می دهد ، اما این بدان معنی است که شما لزوماً نیازی به خلاقیت هنگام حل پازل ندارید.

Midnight Walk دارای مکانیک است که می توانید چشمان خود را ببندید تا با استفاده از صوتی فضایی ، مکان چیزی را گوش دهید. این در تمام روشهای وحشتناک که احتمالاً می توانید حدس بزنید استفاده می شود.

درخشش روایت

Midnight Walk Potboy و Wanderer

پیشرفت از طریق ترکیبی از یادگیری الگوهای گشت زنی دشمن ، حواس پرتی دشمنان یا به سادگی در کنار آنها و غواصی در ایمنی انجام می شود. مجموعه های مجموعه ای وجود دارد که “قوانین” برخوردها را تغییر می دهند ، اما بین آنها اندک و دور هستند و تمایل دارند فقط در فرمول اصلی تغییرات کمی داشته باشند.

و با این حال ، معماهای نسبتاً احتیاطی به ندرت از تجربه کلی محروم می شوند. Moonhood سعی نکرده است که یک بازی پازل ذهن خم را بسازد ، بلکه داستانی معنی دار را بیان می کند. به عبارت دیگر ، دید روایی و زیبایی شناسی مکمل همان چیزی است که بازی پیاده روی نیمه شب را معنی دار می کند.

من در VR بازی نکردم ، اما برخی از بخش ها احتمالاً توسط رسانه بالا می روند. برای من ، قدم زدن در اطراف مسیر گشت دشمن ساده بود ، اما در VR می توانم تصور کنم که این تجربه بسیار عصبی تر است.

نیمه شب پیاده روی مولگریم به دوربین خیره شده است

من هنگام بازی در نیمه شب پیاده روی چندین لحظه الهام بخش خلاق را تجربه کردم. یک لحظه چنین اتفاق افتاد که من برای اولین بار با یک سرگردان مبهم آشنا شدم ، که قبل از هر فصل برخی از خرد های حکیم را به من منتقل می کرد. او بیشتر از آنچه که اجازه می دهد در مورد این دنیای عجیب و غریب می داند ، اما ترجیح می دهد نتیجه گیری های خود را بدست آورید. همچنین یک زن دو سر وجود دارد که همین کار را انجام می دهد ، اما از نظر نبوی تر ، سفر بازیکن را از طریق کار می کند.

هر شخصیت عجیب و غریب که در طول بازی با آنها ملاقات می کنید ، به بالا بردن تجربه کمک می کند. هیچ تعامل اضافی وجود ندارد. هرکدام یا زمینه های بیشتری در مورد دنیای عجیب و غریب ارائه می دهند ، یا یک موضوع اصلی را در بازی برجسته می کنند. داستان پردازی انتزاعی به طرز ماهرانه ای اجرا می شود و به شما امکان می دهد تفسیر خود را از کارگروه در کنار هم جمع کنید ، نه اینکه نمایش بی نیاز را ارائه دهید.

یکی از فصل های اولیه شما سعی در متوقف کردن موجودی به نام Molgrim از حمله به دهکده ای از سرهای بدن به نام Nobodyville. شهروندان Nobodyville با شکوه و شکوفا هستند و ماهیت منزجر کننده زائده های شما را برجسته می کنند و به طور کلی از حضور شما ناراحت هستند. از این گذشته ، کسی نباید در Nobodyville باشد.

سر پیاده روی نیمه شب خیره

من از اسپویلرهای متنی برای شما صرفه جویی می کنم ، اما بعد از وقایع فصل ، سران در نظر می گیرند که دوباره با بدن خود اتحاد کنند. سپس ، در حالی که قدم زدن در نیمه شب بعد از آن قدم می زنید ، گروهی از اجساد بی سر را که در مقابل شما قدم می زنند ، می گذرانید ، یادآور آخرین مارس ENTS. این یک لمس فوق العاده است ، و پیاده روی نیمه شب با چنین جزئیات دوست داشتنی پیچیده می شود.

شما می توانید اولویت های Moonhood را بیش از هر چیز دیگری بگویید. شاهکار یادبودی از گل های گل رس وجود دارد که کل بازیگران شخصیت و موجودات را به خود اختصاص می دهد ، اما تأثیرات هنری دیگری نیز مانند یک فیلم سکوت کامل وجود دارد که در یکی از فصل ها بازی می کند. Moonhood حتی یک پروژکتور قدیمی را در بازی اسکن کرد تا از این سکانس استفاده کند.

پیاده روی نیمه شب به هیچ وجه یک بازی طولانی نیست. یک بازیکن اختصاصی می تواند بازی را در چند جلسه به پایان برساند.

پیاده روی نیمه شب داستانی از رستگاری است ، از اینکه چگونه یک جرقه آتشین می تواند به احساسات قدیمی بپردازد یا قلب شکسته را بهبود بخشد. اعضای بنیانگذار Moonhood یک بار به من گفتند که قبل از تأسیس استودیو و یافتن دلیلی برای ادامه کار با این پروژه ، فکر می کنند که به طور کلی از توسعه بازی خارج شده اند. من نمی توانم کمک کنم اما احساس می کنم پیاده روی نیمه شب تمثیلی برای آن شور و شوق مجدداً است. گاهی اوقات یک بازی عالی فقط به جرقه احتیاج دارد.


MixCollage-20-Nov-2024-11-07-AM-5200.jpg

پیاده روی نیمه شب

سیستم

پلی استیشن -1 PC-1

4.0/5

عاری از

8 مه 2025

ESRB

نوجوان // خشونت

توسعه دهنده (ها)

ماه

ناشر (ها)

بازی های مسافرتی سریع

تعداد بازیکنان

تک نفره

سازگاری عرشه بخار

ناشناخته



جوانب و منفی

  • شخصیت ها و موجودات با گل رس فوق العاده هستند.
  • داستان پردازی انتزاعی و از نظر موضوعی تیز است.
  • پر از شخصیت های عجیب و غریب که از تعامل با آنها لذت می برند.
  • از نظر هنری هدایت شده و با دید واضح و واضح اجرا شده است.
  • معماهای ابتدایی و مکانیک مخفی.



منبع:thegamer

دیدگاهتان را بنویسید