بهروزرسانی Google Venice: چگونه جستجوی محلی و سئو تغییر کرد
گوگل در سال 2012 پستی را منتشر کرده بود و به بیش از 30 تغییر در الگوریتم های جستجوی خود در ماه گذشته اشاره کرده بود. در میان پروژههای بهروزرسانی با کدهای نامگذاری شده مانند Rich snippets (گسترش در سراسر جهان) و Nesehorn (پرسمانهای پرواز تحت تأثیر قرار گرفت) یکی دیگر از بهروزرسانیهای حیاتی که جستجوی محلی را برای همیشه تغییر داد، Venice است. اساساً، موتورهای جستجو همیشه سیستمی برای بازیابی اسناد بوده و خواهند بود که هدف آن برآوردن نیازهای کاربر و هدف جستجو است. همانطور که به روز رسانی ونیز نشان داده است که گوگل متوجه شده است که کاربران نتایج جستجوی مربوط به خدمات و محصولات با نزدیکی جغرافیایی به آنها را می خواهند. این امر با افزایش حجم و فرکانس نتایج محلی ترکیبی امکان پذیر شد. در اینجا نحوه تغییر سئو و جستجوی محلی توسط این به روز رسانی آمده است.
هدف محلی
قبل از بهروزرسانی به نام ونیز، گوگل از مکانهای Google به عنوان یکی از ویژگیهای اصلی در نتایج جستجو برای نمایش محتوای محلی به کاربران استفاده میکرد. با این حال، با به روز رسانی ونیز، نتایج سنتی با “10 پیوند آبی” شروع به ارائه خدمات محلی کردند. هدف محلی به وضوح به عنوان پرس و جوهایی تعریف می شود که با X در این شهر ارتباط دارند یا X در نزدیکی او است، اما برخی از پرس و جوها می توانند قصد محلی داشته باشند حتی اگر واضح نباشند. در زمان های گذشته، کاربران می توانستند پرس و جوهایی را بدون هدف جستجویی که غالب اما چندگانه مشترک بودند، ایجاد کنند. در این مورد، گوگل همیشه بهینه سازی مبتنی بر SERP را برمی گرداند. با این حال، موتورهای جستجوی ونیز شامل نتایج جستجو بر اساس مکان فیزیکی تنظیم شده یا آدرس IP هستند.
باز کردن درها
به روز رسانی ونیز همچنین درهای زیادی را به روی مارک ها و شرکت های کوچکتر باز کرده است و به این ترتیب فرصت هایی را برای آنها فراهم می کند تا عبارات جستجوی دنباله دار و خیمه های بزرگتر رتبه بندی شوند. معمولاً، بودجههای کلان با مارکهای بزرگتر و کمپینهای پیشرفته سئو میتوانستند رتبههای برتر را برای کلمات کلیدی با ارزش انحصار کنند.
به دست آوردن جایگاه
همه اینها به لطف بهروزرسانی ونیز است که در کنار بهینهسازی جستجوی محلی که درست است، کسبوکارها و مارکهای کوچکتر میتوانند به راحتی با کلمات کلیدی با حجم جستجوی بزرگتر رقابت کنند، اگر بتوانند قصد محلی داشته باشند یا یک هدف داشته باشند. داشتن صفحات فرود مناطق خاص همراه با میکروسایت ها با این به روز رسانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همچنین با استفاده از ترکیبی که درست است و شامل مکان خلاصه شده با کلمه کلیدی هدفمند و بسیاری از عوامل دیگر سئو می شود، به پایان رسیده است. این روش در صفحه اول جای پای خود را به دست آورده است بدون اینکه لزوماً حتی مکان فیزیکی آجر و ملات داشته باشد. با این به روز رسانی، صفحات اصلی ملی شرکت های بزرگ با صفحات بومی سازی شده شرکت های کوچک در صفحه اول گوگل تکمیل شد.
عدم توقف اسپم و سئوی محلی پس از به روز رسانی
بهروزرسانی ونیز تمرکز بیشتری بر سئوی محلی داشت و تاکتیکهای هرزنامهای که توسط تعداد کمی برای کسب رتبههای بالاتر استفاده میشد، همچنان کار میکرد. به عنوان مثال می توان به صفحات درگاه و پر کردن مکان اشاره کرد. بنابراین، در بسیاری از درخواستهای محلی، هرزنامه عملکرد خوبی دارد و همچنان به خوبی کار میکند. با بهروزرسانی، سئوی محلی به تطبیق و تکامل خود برای بهبود تاکتیکهای کاهش هرزنامه و کیفیت کاربر ادامه میدهد. از این رو، «Google برای کسبوکار من» جایگزین شد و سپس Map Pack بعداً عرضه شد. این از متغیرهای مشابه سئوی محلی استفاده می کند، اما وزن گیری به روشی متفاوت انجام می شود.
به روز رسانی Possum و Pigeon
بنابراین، روشهای مختلفی که ونیز بر SEP و جستجوی محلی تأثیر گذاشت، قبلاً با جزئیات زیاد در بالا مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، در زمانهای اخیر گوگل گامهای بیشتری برای بهبود نتایج ظاهر شده در Map Pack برای کاربران مختلف برداشته است. همچنین به خوبی برای هرزنامه و هدف قرار دادن تکراری از هر نوع هدف قرار گرفته است.