تأمین کالاهای اساسی شب عید از ابتدای اسفند آغاز می‌شود

ایسنا/همدان رئیس اتاق اصناف نهاوند از صدور و تمدید ۹۵۰ پروانه کسب، ساماندهی اتحادیه و برخی رسته ها با هدف رفع برخی مشکلات از جمله تداخل جواز که منجر به شفاف سازی مالیات آنها شده است، خبر داد.

سیدحسین حسنی در جمع خبرنگاران، مطرح کرد: در بازرسی و نظارت های انجام شده در روزهای کرونایی ۲۳۰ مورد تخلف گزارش شده که اغلب گرانفروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بوده است.

وی با بیان اینکه نهاوند از نخستین شهرستان های استان بود که گرانفروشی در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ را شناسایی کرد که جریمه های سنگینی هم به دنبال داشته است، افزود: در بخش نظارتی هم کنترل قیمت ها به ویژه مرغ، گوشت و برنج از سایر شهرهای اطراف با کیفیت تر و بوده است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند با بیان اینکه ماهانه از بیش از ۸۰۰۰ واحد بررسی و نظارت انجام می شود، اضافه کرد: این بازرسی ها با سه بازرس به همراه اتحادیه و تیم های بازرسی انجام می گیرد. علاوه بر اداره صمت طرح ویژه شبانه روزی با حضور بازرسان داریم و تخلف ها را مردم به ۱۲۴ گزارش دهند.

وی با بیان اینکه سپاه پای ثابت نظارت، مدیریت و کنترل بازار بوده است، گفت: در حال حاضر تقریباً کمبود مرغ در شهرستان نداریم و قیمت آن ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان است همچنین کمبود کالاهای اساسی به حداقل رسیده و عملکرد شهرستان به نسبت سایر مراکز متناسب تر بوده است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند با بیان اینکه امسال بیشتر انرژی را برای کرونا و اجرای مصوبات گذاشتیم، خاطرنشان کرد: برای عید هم برنامه داریم و طرح های مدنظر اجرا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه های نوروز به علت مقابله با شیوع کرونا تعطیل خواهد بود، گفت: درنظر داریم دو طرح را در آستانه نوروز برای کنترل بازار شب عید اجرا کنیم، از جمله فروش های فوق العاده(حراج) و  تأمین کالاهای اساسی شب عید که از ابتدای اسفند اجرا خواهد شد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید