رویداد ایدوکا، رویداد مساله محور بنیاد نخبگان لرستان است

رحمان کلانتری در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم حوزه بنیاد نخبگان برگزاری رویدادهاست که یکی از آنها رویداد ایدوکاست.

وی با بیان اینکه رویداد ایدوکا، رویداد مساله محور بنیاد نخبگان استان است که هر ساله تحت عنوان استارت‌آپ ویکن انجام می‌شود، افزود: متاسفانه امسال به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم آن را برگزار کنیم.

مسئول برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در لرستان گفت: نیاز است با مشارکت دستگاه‌های ذیربط این رویداد ملی را برگزار کنیم چراکه این رویدادها در راستای اقتصاد دانش‌بنیان  و کمک به ایجاد اشتغال و کسب‌وکارهای نوپا مبتنی بر فناوری است و انتظار داریم مدیریت ارشد لرستان برای برگزاری آن از بنیاد نخبگان استان حمایت مالی داشته باشد.

کلانتری با اشاره به اینکه ایدوکا، چهار دوره به صورت استارت‌آپ ویکن در لرستان برگزار شد، گفت: اولین رویدادی که انجام شد در مورد شهر الکترونیک بود که یکی از مطالبات شهرداری محسوب می‌شود تا بتوانیم شهر هوشمند را در جامعه نهادینه کنیم.

وی عنوان کرد: در این رویداد ۱۲ طرح خوب مشخص شد که چهار مورد آنها تاکنون در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود عملیاتی شده است.

مسئول برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در لرستان افزود: با توجه به اینکه لرستان در حوزه صنعت توریسم و گردشگری پتانسیل لازم را دارد و  ایده‌های خوبی در این راستا ارائه شده که یکی از آنها معرفی جاذبه‌های گردشگری در قالب یک اپلیکیشن بود.

کلانتری بیان کرد: تسهیل ورود گردشگران به لرستان از طریق برنامه‌های مبتنی بر فناوری و توسعه صنعت درآمدزای توریسم از اهداف برگزاری این رویداد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از پتانسیل‌های مهم استان محسوب می‌شود ایده‌هایی در خصوص آبیاری‌های نوین و جلوگیری از هدر رفت و پرت آب دریافت شد تا براساس آن هوشمندسازی مزارع کشاورزی و شیلات با توجه به کمبود آب انجام و بتوانیم با نیروی انسانی کم بهره‌وری بالا داشته باشیم.

مسئول برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در لرستان با اشاره به اینکه رویداد رستاخیز ایده‌ها در بحران کرونا هم چهارمین رویداد ایدوکا بوده که کرونا یک فرصت  محسوب می‌شد و قرار بود فناوری‌ها در این شرایط برای مردم نهادینه شود، یادآور شد: در شرایط کنونی با توجه به شعار محوری سال برگزاری رویداد ایدوکا یک ضرورت است چراکه از طریق برگزاری آن ایده‌هایی استخراج خواهد شد که منجر به ایجاد اشتغال پایدار از طریق دانش خواهد بود.

کلانتری بیان کرد: در این دوره تاکید دارم، اساتید، مدیران و مدیریت ارشد استان حمایت مالی لازم را از بنیاد نخبگان داشته باشند تا با توجه به  مسئله محور بودن مسائل بتوانیم رویداد ایدوکا را در لرستان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید