ضرورت برخورد با کاریابی‌های غیرمجاز/ فعالیت ۳ دفتر مشاوره شغلی بین المللی در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش کاریابی‌های غیرمجاز موجب نااعتمادی به کاریابی‌های مجاز شده است، گفت: مسئولان برای مقابله با این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند، چراکه این موضوع فرصت‌های شغلی و امید به آینده کارجویان را از بین برده و شرایط را سخت‌تر می‌کند.

محمد اسمند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که کاریابی‌های غیرمجاز افزایش یافته و این موضوع سبب نااعتمادی به کاریابی‌های مجاز شده است، اظهار کرد: شرکت‌های کاریابی و مهاجرتی غیرمجاز می‌خواهند از راه‌های غیر قانونی مخاطب را جذب خود کرده و سرمایه‌های آن را به دست بیاورند.

وی در ادامه به فعالیت‌های شرکت آرمان ماندگار، اضافه کرد: این شرکت به عنوان تنها دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در کشور دانمارک در کل کشور با مجوز وزارت کار و تاییدیه وزارت امور خارجه فعالیت می‌کند و به غیر از این مرکز، تمامی موسساتی که در این زمینه همایشی برگزار کرده و یا اقدام به فعالیت در این زمینه می‌کنند، غیرمجاز هستند.

وی همچنین به تمهیدات جدید انجمن و اداره کار استان در خصوص برخورد با شرکت‌های کاریابی غیرقانونی فیزیکی و مجازی اشاره کرد و گفت: با شناسایی تعدادی از این مراکز و معرفی آنان به مجاری قانونی، امید است به زودی شاهد تعطیلی گسترده آنان شویم.

به گزارش ایسنا، اسمند از مردم خواست تا هنگام مراجعه به دفاتر کاریابی داخلی و خارجی از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجاز بودن آن‌ها مطلع شوند تا زیان مالی، کلاهبرداری و سوء استفاده غیراخلاقی از سوی شرکت‌های جعلی و بدون مجوز متحمل نشوند.

وی گفت: هم اکنون در سطح استان سه دفتر مشاوره شغلی بین المللی مشغول به کار هستند که فعال ترین آن‌ها موسسه آرمان ماندگار بوده و کشورهای هدف آن نیز عراق، دانمارک، نروژ، سوئد، فنلاند، آلمان، اتریش و اکراین است.

وی ادامه داد: افراد متقاضی برای ثبت نام و اعلام آمادگی باید شرایطی از جمله مدرک زبان آیلتس انگلیسی برای کشورهای کانادا و استرالیا، گواهی عدم سوء سابقه، دارابودن پاسپورت معتبر با حداقل یکسال اعتبار را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید