ضرورت تبیین آموزه‌های حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در جامعه

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علمی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: این بنیاد مشتری دریافت و حمایت از تمامی تحقیقات، بررسی‌ها و پرداخت‌های علمی به نهج البلاغه، خطبه‌های حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است.

میکائیل جمال‌پور روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست هم اندیشی “ولایت از منظر حضرت زهرا (س)”، با بیان این‌که خطبه‌های فاطمه (س) و کتاب نهج البلاغه حضرت علی (ع) شباهتی با یکدیگر دارد، گفت: این زوج در خطبه‌ها و کتاب‌های خود در رابطه با “ولایت” به بیان مباحث کلی اکتفا نکرده و این کلمه را با ذکر مصداق‌ توضیح داده و از ولایت و ولی صحبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: صحبت از ولایت برای همگان حتی کسانی که با آن سروکار ندارند، آسان است، اما وقتی سخن از ولی به میان می‌آید، زبان از بیان آن قاصر می‌شود.

وی گفت: در این راستا و با توجه به سخنان ارزشمند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بنیاد بین المللی غدیر درنظر دارد تا با مشارکت تمامی گروه‌های مردمی، پرداخت بیشتری به این خطبه‌ها و کتاب ارزشمند داشته باشد.

جمال‌پور گفت: همان طور که تمامی مردم با حضور در صحنه انقلاب کرده و تا امروز نیز از این دستاورد ارزشمند نگه داری کرده‌اند، پس حضور مردم برای تبیین آموزه‌های حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) امری ضروری است.

وی با بیان این‌که ماشین انقلاب اسلامی با سوخت “ولایت” در حال حرکت بوده و حضرت فاطمه (س) نیز شهید این راه است، اظهار کرد: باید به سخنان و زندگی این بانوی بزرگوار به صورت علمی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که نتوانستیم این بانوی بزرگوار را به صورت شایسته به دنیا معرفی کنیم، گفت: حضرت فاطمه (س) تنها برای قشر بانوان الگو نیستند، بلکه مردان نیز باید از ایشان، راه و روش ولایت‌مداری، سیاست‌مداری و پاسداری را یاد بگیرند.

بر اساس این گزارش، در انتهای این نشست از تعدادی بانوی فعال عرصه فرهنگی تبریز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید