گذرگاه‌های فرهنگ و هنر مشهد ایجاد می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس توافق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد گذرگاه‌های فرهنگ و هنر مشهد در محل بازار کتاب گلستان و میدان شهدا ایجاد خواهد شد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان شهردار مشهد، مدیر عامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مبادله شد، طرفین برای همکاری به منظور ایجاد گذرگاه فرهنگ و هنر در خیابان دانشگاه مشهد -محل بازار کتاب گلستان- و فعال‌سازی عرصه میدان شهدا با رویکرد هنرهای دینی توافق کردند.

بر پایه این گزارش، شهرداری مشهد متعهد شده است تا پایان سال ۱۳۹۹ ضمن باز طراحی، آماده‌سازی، بهسازی ابنیه و زیباسازی بازار کتاب گلستان نسبت به واگذاری واحدهای تجاری به صاحبان کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری اقدام کند.

موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر نیز متعهد شد تا ضمن ایده‌پردازی، نیازسنجی، امکان‌سنجی، انجام مطالعات بازار نسبت به تهیه طرح‌های مفهومی و محتوایی و برنامه فیزیکی گذرهای فرهنگ و هنر مشهد اقدام و از فعالیت‌های نوآورانه و خلاق برای کارآفرینی در این ۲ عرصه حمایت کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بر این اساس کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، به روند پیشرفت تفاهم‌نامه نظارت خواهند کرد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید