PSA: اگر دوست دارید Persona 5 ، Clair Obscur: Expedition 33 را دوست دارید

احتمالاً قبلاً مقایسه های Clair Obscur: Expedition 33 و Persona 5 را شنیده اید ، بنابراین بنشینید ، می خواهید بیشتر بشنوید.
Persona در اولین بازی Sandfall Interactive الهام بخش مستقیم برای تیم بوده است و این بیشتر در جنگ مشهود است. این یک قسمت از زندگی چیزها را ندارد ، اما با یک UI فوق العاده شیک ، انیمیشن های چشمگیر و مبارزات مبتنی بر نوبه خود که در آن می توانید یک اسلحه را شلاق بزنید و برخی از عکس های سر را آتش بزنید ، به شکلی درخشان احساس تازه و آشنا می کنید.
و در حالی که موسیقی آشنا نیست ، این یک ویژگی برجسته Clair Obscur است – هرچند که شاید برای طرفداران یک ژانر متفاوت در کل باشد.
سارقان فانتوم موتزارت
هکتار دریافتش؟ موتسارتس؟ مثل … قلب ها؟ موز- هرگز مهم نیست.
به محض اینکه Clair Obscur: Expedition 33 را برای اولین بار بوت کنید ، با یک پیانو نرم و ملایم از شما استقبال می شود ، و به دنبال آن آوازهای زیبایی که انتخاب “بازی جدید” را دشوار می کند ، وقتی فقط می توانستید برای همیشه بنشینید و به موسیقی گوش دهید.
شما برای لحظه ای در آنجا متوقف خواهید شد ، فکر می کنید ممکن است به طور تصادفی وارد اتاق مخملی شوید ، اما نه – این فقط موسیقی فرانسوی و کلاسیک کلر مبهم در تمام جلال خود است. این بازی تاریک و سبک را متعادل می کند – موضوعی که مطابق با نام آن است – و این در سبک ها مشهود است. این یک بازی تاریک و ریز و درشت است ، که در بعضی مواقع شما را با یک احساس آزار دهنده به شما رها می کند ، اما اغلب شما را با موسیقی آرامش بخش آرام می کند و از زیبایی در هرج و مرج شکستگی که در همه زمان ها اطراف شما را احاطه کرده است ، قدردانی می کند.
کمی بیش از حد یک تحلیل هنری؟ نه ، نه ، اینطور نیست.
این بازی تقریباً از هر جنبه عناصر محکمی دارد ، بنابراین در حالی که موسیقی به هیچ وجه کل تجربه را ندارد ، اما همچنان یک نقطه تمرکز سنگین است. موسیقی پس زمینه به طور ظریف لحن و جو را هنگام اکتشاف و در حین برش های نمایشی تقویت می کند.
در خارج از محیط زیبا ، موسیقی کلاسیک نیز وارد مضامین نبرد می شود. به محض اینکه یک نبرد را تحریک کردید ، سازها شروع به کار می کنند – می تواند کاملاً خنثی باشد ، می تواند بسیار ناخوشایند باشد ، یا حتی می تواند به اندازه یک نوار زیرزمینی در خیابان های پاریس جنجالی باشد. بله ، به همان اندازه که به نظر می رسد عالی است.
این تطبیق با انواع دشمنان ، محیط زیست یا منطقه و زمینه نبرد خواهد بود و اغلب سازهای کلاسیک را با ضربات با صدای مدرن تر مخلوط می کند.
شما هرگز آن را خواهید دید
اگرچه چندین بار ابراز کردم که موسیقی در Clair Obscur در یک جهت کلاسیک ریشه عمیقی می گیرد ، اما صرفاً به یک سبک گره خورده است. هنگامی که طیف وسیعی از مکانهای موجود در این قاره را کشف می کنید ، با مناطق و موجودات به شدت متفاوت روبرو خواهید شد که هر یک از آنها موسیقی را به روش های خاص خود اطلاع می دهند.
دومین منطقه اصلی این بازی از نظر موضوع دریایی است و موسیقی به دنبال آن است – به سبک کلاسیک بازی تا حدی می چسبد ، بنابراین ما فقط با نمره سطح آب Super Mario 64 به پایان نمی رسیم ، بلکه این بدان معنی است که به همان اندازه آرامش بخش باقی می ماند ، در حالی که می توانیم در یک راه کاملاً جدید در نبرد قرار بگیریم. فنی-کلاسیک ، کسی؟
من تقریباً در هر جنبه ای از این بازی می توانم شاعر کنم ، اما موسیقی سزاوار توجه اضافی است. این فوق العاده جذاب و هنری است و کل تجربه را به شکلی غنی می کند که احساس یادآوری موسیقی متن نمادین Persona 5 می کند. وقتی مقایسه ای بین این بازی و سریال خود آتلوس وجود دارد ، ممکن است فکر کنید که در UI متوقف می شود ، اما قلب بسیار بیشتری بین این دو به اشتراک گذاشته شده است.

Clair Obscur: Expedition 33
- عاری از
-
24 آوریل 2025
- ESRB
-
بالغ 17+ // خون و گور ، زبان قوی ، مضامین پیشنهادی ، خشونت
- توسعه دهنده (ها)
-
تعاملی شن و ماسه
- ناشر (ها)
-
کپلر تعاملی
- موتور
-
موتور غیر واقعی 5