دانلود زیرنویس فیلم Elesin Oba: The King’s Horseman 2022 – بلو سابتايتل
دانلود زیرنویس فیلم Elesin Oba: The King’s Horseman 2022 زیرنویس فیلم السین اوبا: سوارکار پادشاه بر اساس رویدادهای واقعی در اویو نیجریه در سال 1943، داستانی است که در پسزمینه جنگ جهانی دوم اتفاق میافتد. این فیلم با الهام از بازی Wole Soyinka با عنوان Death and the King’s Horseman، به لطف فیلمنامه Biyi Bandele با بازی Odunlade Adekola، Shaffy Bello، Deyemi Okanlawon، Omowunmi Dada و غیره روی پرده اقتباس شد.
براي دانلود زيرنويس اينجا کليک کنيد
زیرنویس فیلم Elesin Oba: The King’s Horseman 2022 این فیلم که به مدت 96 دقیقه ادامه دارد، حول محور زندگی سوارکار و رئیس پادشاه است که باید مراسم قربانی را انجام دهد و پادشاه خود را به زندگی پس از مرگ دنبال کند تا هماهنگی جامعه خود را حفظ کند. با این حال، در ابتدا به تعویق انداختن آن برای ارضای اشتهای جنسی خود، و مداخله بعدی از درک نیروی بریتانیا از همان “بربریت”، تعادل حفظ شده در جامعه یوروبا را بر هم می زند.
زیبایی فیلم با نوشتن فیلمنامه آن به زبان مادری جامعه یوروبا آغاز می شود. سویینکا خود یک نیجریهای بود که به زبان انگلیسی مینوشت، اما روند فکری فرد همیشه توسط زبان مادریشان اداره میشود که حالا بالاخره صدایش را در اقتباس فیلم پیدا میکند. شروع خود ما را به ریشه های یوروبا می برد و داستان آنها را با صدای آنها بازگو می کند و اساس یک بازنمایی خوب و متنوع را پیش زمینه می کند.
دانلود زیرنویس فیلم السین اوبا: سوارکار پادشاه 2022 سویینکا مایل بود تحلیل انتقادی نمایشنامهاش را بهعنوان «برخورد فرهنگها» بیثبات کند، زیرا این امر اساساً با این ایده مطابقت دارد که هر دو فرهنگ در یک سطح هستند، که اینطور نبود. این فیلم نمایندگان هر دو فرهنگ را به ارمغان میآورد و در عین حال میانهای را در مذاکره درباره شرایط بین این دو در شخصیت اولوند ارائه میکند.
زیرنویس Elesin Oba: The King’s Horseman 2022 تاکید دائمی بر اصطلاح “بار مرد سفید” که توسط رودیارد کیپلینگ ابداع شده است، زیرا تصویر آن در خط داستانی ارائه شده واژگون شده است. عقده ناجی که بریتانیایی ها در آن نگهداری می کنند، تماماً برای رهایی «وحشی ها» از محدودیت های فرهنگ «کم تر» و آداب و رسوم آن است. با این حال، آنچه این فیلم و بازی اصلی سویینکا برای رسیدن به آن تلاش میکنند، نمایش جامعهای است که به سختی فرصتی برای ابراز نظر در مورد آژانسش توسط نیروهای استعماری غصب شده است. مهم ترین نکته این است که اگر چیزی از درک فرد دور باشد، به طور خودکار مترادف با کمتر بودن نسبت به همتای دیگری که برتر از آن تلقی می شود، نمی شود.
افسر بریتانیایی و همسرش طبق فرهنگ یوروبا لباسهای مردگان را به تن میکنند، اما ظاهر پر زرق و برق آنها توسط نیروهای استعماری بهعنوان یک زینت یا «لباس» اشتباه گرفته میشود. آنها فاقد دانش و زمینه اولیه فرهنگ یوروبا هستند و حتی هیچ قصدی برای یادگیری در مورد آن نشان نمی دهند، بلکه ترجیح می دهند تصویری از احساس آرامش و صلح خود را در بحبوحه یک وضعیت متخاصم با در دست گرفتن آن ترسیم کنند. توپ بزرگی که قرار است توسط شاهزاده که علیرغم اینکه نماد مطلق قدرت غربی است، باید از واقعیت زمینی کسانی که ظاهراً امپراتوری او “بر آنها حکومت می کنند” دور بماند.
زیرنویس فیلم السین اوبا: سوارکار پادشاه 2022 انتخاب لباسهایی که توسط هر یک از جوامع به تن میشود نمادی از هویت متمایز آنها است، با این حال حتی در آنها نیز نشانههای پیشرفت یا فقدان آن فرض میشود و سلسله مراتبی را بین آنها ترسیم میکند. لباس غربی کت و شلوار و کراوات بهعنوان پیچیده پذیرفته میشود، اما لباسهایی که توسط جامعه آفریقایی پوشیده میشود، هرچند نزدیکتر به خاستگاه فروتنانهشان، بار دیگر کاملاً متفاوت تلقی میشوند، بنابراین از نظر اولی پستتر.
زیرنویس السین اوبا: سوارکار پادشاه 2022 فیلمنامه باندل با حفظ دیدگاه سویینکا و تمرکز بر موسیقی که هویت ذهن یوروبا را برجسته می کند، در یک موفقیت بصری و شنیداری دیگر پیروز باز می گردد. جهانی بودن موسیقی آنها با پر کردن شکاف بین “جهان زنده ها، مردگان و متولد نشده ها” اساس هویت آفریقایی را پایه گذاری می کند. علاوه بر این، موسیقی همچنین به عنوان ابزار کمکی برای داستان سرایی کلی و روایت وقایع مختلف در طول زندگی آنها عمل می کند – عروسی، مرگ، تولد و غیره.
هنگام تماشای فیلم، ما به عنوان بیننده باید از تقلیل دیالکتیک سیاست به یک «برخورد» صرف، همانطور که قبلاً ذکر شد، روی گردانیم. درعوض، باید در نظر بگیریم که چگونه هر یک از این فرهنگ ها در همتایان خود ریشه دوانده است. هیچ یک از آنها نباید فاتح یا قربانی اعلام شوند زیرا هر یک از آنها دارای کاستی ها و همچنین جنبه هایی هستند که باید مورد احترام قرار گیرند.
جامعه یوروبا عمدتاً مادرسالار تصور میشود و زنانی که رهبری را بر عهده میگیرند و علیه کسانی که به دنبال حمله به فرهنگ آنها هستند، متهم میشوند. با این حال، در عین حال، علیرغم موضع قدرتبخش آنها، نمیتوانیم چشممان را بر این ببندیم که چگونه دختران جوان در همان جامعه به حاملان ساکت صلاحدید بزرگسالان تبدیل میشوند، خواه این تصمیم آگاهانه باشد یا خیر.
تمرکز بزرگی بر مفهوم وظیفه فرد است – به نقش خود، به حرفه خود، به خانواده و جامعه. السین با تسلیم شدن در برابر امیال جنسی، وظیفه خود را در قبال پادشاهش به تعویق می اندازد، بنابراین در نهایت زندگی شخص دیگری و همچنین زندگی خودش را به یک تراژدی تبدیل می کند. در حالی که تصویر خودکشی او هم از سوی جامعه او و هم از سوی خود او به عنوان یک موضوع جشن تلقی می شود، قدرت های استعماری آن را یک جنایت در حال ارتکاب می دانند.
خط داستانی و شخصیتهای ارائهشده بهگونهای ردیف شدهاند که پیامی ساده و در عین حال غیرقابل قبول در مورد هر دو جامعه برای درک دیدگاههای مربوطهشان را به یکدیگر منتقل کنند. خشونت تنها زمانی به وجود می آید که این دو نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و دیالکتیک ما در مقابل آنها شعله ور شود. بنابراین، لزوماً فرهنگ و آداب و رسوم نیست که باید پاسخگو باشد، بلکه اقدامات افرادی است که نشانگر و ناقل آن هستند.